Hei, olen Jenni Alasuutari!

Kiva, että löysit tiesi sivuilleni. Olen vantaalainen kahden pojan äiti, ulkoilmaihminen ja aktiivinen lähimetsien puolustaja.

Olen ehdolla vuoden 2027 eduskuntavaaleissa Uudenmaan vaalipiirissä.

Olen Vantaan kaupunginvaltuuston jäsen ja Vantaan ja Keravan hyvinvointialueen valtuuston jäsen kaudella 2025-2029.

Olen asunut lapsuuteni Vantaan Rekolassa. Olin Rekolan ala-asteella 1. ja 2. vuosiluokalla. Sen jälkeen siirryin Mikkolan ala-asteelle musiikkiluokalle.

Lapsena harrastin partiota Rekolan metsäsiskoissa, viulun soittoa Vantaan Musiikkiopistossa sekä muodostelmaluistelua Tikkurilan taitoluisteluklubissa ja Helsingin taitoluisteluklubissa. Kävin myös Korson kunnon yleisurheiluharjoituksissa.

Kävin Koivukylän yläasteen ja sen jälkeen siirryin Helsinkiin Kallion ilmaisutaitolukioon. Lukioaikanani olin vuoden vaihto-opiskelijana Australiassa.

Lukion jälkeen muutin Helsinkiin, jossa opiskelin Hankenilla eli Svenska handelshögskolan:ssa kauppatieteiden maisteriksi. Opiskeluaikanani vietin vuoden vaihto-opiskelijana Italiassa.

Vuonna 2020 muutimme perheeni kanssa takaisin Vantaalle, Metsolaan. Nykyään asun Päiväkummussa mieheni ja lastemme kanssa. Harrastamme mm. uintia, luonnossa liikkumista, hiihtoa ja pyöräilyä. Omiin harrastuksiini kuuluvat savityöt ja ajoittain neulonta. Rakastan myös elokuvia.

Viime vuosina työskentelin aktiivisesti Päiväkummun joenvarren metsän säilyttämiseksi rakentamiselta ja se saatiin kuin saatiinkin säilytettyä rakentamattomana! Mielestäni paras lahja, jonka voimme tuleville sukupolville antaa on monimuotoisen lähiluontomme säilyttäminen ja sen kunnon parantaminen. Vantaalla ei saa kaataa metsää vaan uusi rakentaminen tulee ensisijaisesti kaavoittaa jättömaille, vähäiselle käytölle jääneille vanhoille teollisuusalueille yms.

Juuri nyt työn alla on moni muu paikallinen asia Vantaalla. Käyn keskustelua ja selvitän Vantaan kaupungin viranhaltijoiden kanssa, voisiko näitä teidän vantaalaisten minulle kertomianne tärkeitä asioita kaupungissamme parantaa:

  • Rekolan keskustan sotatun kiinteistön kunnostus (tehty)
  • Merjantien ja Joukontien risteyksen liikenneturvallisuuden parantaminen
  • Päiväkummun koulun urheilukentän muovisen tekonurmen poisto
  • Rekolan leikkikentän korjaaminen
  • Pihkalan tien suunnittelun tilanne
  • Rekolassa sijaitsevan, paikallishistoriallisesti merkittävän Pihkalan talon säilyttäminen yhteisöllisenä tilana sen sijaan, että siitä tehtäisiin asuntoja.
  • Keravanjoen ylittävien siltojen pesu ja maalaus (kaupunki on tilannut pesun pyynnöstäni tälle kesälle 2026)
  • Kuusijärven pohjan siivoaminen polkupyörä-, potkulauta- yms. romusta
  • Suurten tukkien korjaaminen pois joenrannasta Päiväkummussa
  • Ojalehdon leikkipaikan rikkinäisen kiipeilytelineen korjaus Koivukylässä
  • jne.

Mietit kenties, miksi listani asiat keskittyvät oman asuinpaikkani lähellä oleviin asioihin? Koska tämän alueen tunnen parhaiten ja kuulen helpoiten alueen asukkailta, mitä täällä pitäisi parantaa. Haluan kuitenkin kannustaa kaikkia vantaalaisia: olkaa minuun suoraan yhteydessä, jos teille kelle tahansa tulee mieleen mitä tahansa Vantaaseen tai Vantaan ja Keravan hyvinvointialueeseen liittyvää asiaa, isoa tai pientä. Teen parhaani asian korjaamiseksi. Sähköpostiosoitteeni löydät tämän sivun alalaidasta.

 

Share This